Filip van Laenen
zondag, mei 01, 2005
  Lente
De lente begint ook in Noorwegen door te breken. Dit week-end was ik in Tjøme, voor het voorjaarsfeest van de dansschool. Tjøme ligt een stuk naar het Zuiden, ongeveer twee uur rijden met de auto, en het viel op dat de bomen er al veel meer in het groen stonden dan hier in Bærum. Opvallend was dat er veel witte bosanemonen langs de kant van de weg stonden, samen met het blauwe leverbloempje (foto hieronder) één van de eerste lentetekenen hier. Ook in de tuin (foto hiernaast) begint er stilaan leven te komen in de struiken en de bomen, maar al bij al is alles nog altijd redelijk kaal. Binnen een week of twee zal het waarschijnlijk allemaal al helemaal anders zijn, en tegen 17 mei, de nationale feestdag, is de winter gewoonlijk al compleet vergeten.

De laatste dagen hangt de temperatuur overdag tussen de tien en de vijftien graden, maar 's morgens is het toch nog altijd koud. Het fietsseizoen is in ieder geval begonnen, en dus hoef ik 's morgens en 's avonds niet meer op de bus te wachten.

Ondertussen probeer ik mijn conditie een beetje op peil te brengen voor Holmenkollstafetten komende zaterdag. Ik loop de elfde etappe, door Frognerparken, een vlak stuk van 1220 meter. Ik loop die etappe nu al voor de derde of vierde keer op rij, dus begin ik ze stilaan te kennen...

Zie ook Eén mei in Tønsberg bij En nu even elders.
 
Comments: Een reactie posten

<< Home

BLOGS
ARCHIVES
september 2004 / oktober 2004 / november 2004 / januari 2005 / februari 2005 / maart 2005 / mei 2005 / oktober 2005 /


Powered by Blogger GeoURL